Odkrywaj

Najciekawsze i najzwyklejsze auta z gier – Test Drive Unlimited

Zainteresowanie motoryzacją ma różne oblicza. Z racji tego, że wychowywałem się w czasach już całkiem przyzwoitych wówczas trójwymiarowych gier wideo, to wszelkie wirtualne samochody również były w moim życiu pożądane. Wszak tylko w taki sposób można przez długie godziny obcować z pojazdami, o których zazwyczaj można pomarzyć. To właśnie w grze możemy przesiadać się do najszybszych samochodów, słuchać godzinami ryku potężnych motorów i odwiedzać najsłynniejsze tory wyścigowe na całym świecie bez wychodzenia z domu.

Autor: Rastoporte

O co mi chodzi?

Moje oblicze motoryzacji trochę odbiega od tego, co zazwyczaj można w takich grach spotkać. Gry bywają różne i w zależności typu danej gry, park maszyn bywa zróżnicowany. Niestety najczęściej w każdej z nich pojawiają się te same pojazdy, przez co w ciągu kilku lat w kilku lub kilkunastu produkcjach jeździ się tymi samymi samochodami. Bo są najpopularniejsze, najszybsze i po prostu muszą się w tych grach znaleźć.

Ja to rozumiem, dlatego postanowiłem napisać tekst o tych innych autach. Ciekawszych, rzadziej spotykanych, ale również tych bardziej normalnych, znanych z dróg i ulic naszych miast. I właśnie to jest sedno! Kto z nas nie chciałby spotkać np. swojego auta w grze? Albo wsiąść nie po raz setny do Ferrari 458 Italia, czy klepanego od 16 (!) lat Nissana GT-R, a dla odmiany zasiąść w kremowym wnętrzu niemieckiej limuzyny np. w BMW M5 z końca lat 90.? Właśnie ja do takich osób należę i jaram się, kiedy twórcy lub moderzy dają takie możliwości.

Zapraszam więc do wolniejszego świata gier, gdzie te zwyklejsze auta stają się cenniejsze niż supersportowe machiny. Będzie też sporo subiektywnie ciekawych modeli, których nie spotyka się w grach za często. Z racji tego, że niektóre samochodówki mają nawet kilkaset różnych pojazdów, postanowiłem trzymać się w każdym z tekstów tylko jednej, konkretnej gry.

Powitajcie króla – Test Drive Unlimited

Ta gra powstała w 2006 roku, czyli 18 lat temu! Wyznaczyła jednak zupełnie nowe standardy, tworząc wręcz nowy gatunek gier samochodowych. Na sukces tej produkcji złożyło się wiele większych i mniejszych elementów, sporo innowacji i rozwiązań, których nie spotkaliśmy nigdy wcześniej. Otwarty świat na egzotycznej wyspie O’ahu na Hawajach z fantastyczną wówczas oprawą graficzną stworzył unikalny klimat. Mnóstwo zieleni, dookoła ocean, plaże i słońce z powodzeniem przenosiły do zupełnie innego świata. I to takiego, w którym każdy chciałby się znaleźć – luksusowego. Soczysta, wymagająca, ale i dająca wiele satysfakcji fizyka prowadzenia świetnie dopełniała wyjątkowego obrazu. Całość stworzyła zupełnie nowe i niepowtarzalne doświadczenie, które zdobyło uznanie graczy. Później tym śladem poszły inne gry, na przykład Forza Horizon w 2012.

To właśnie dzięki serii Forza możemy spotkać tak wiele aut w innych grach, ponieważ żadna inna produkcja nie oferuje tylu pojazdów i dzięki świetnym modelom, przekonwertowanie ich do poszczególnych tytułów nie stanowi problemu. Jednak ciężko porównywać serię Forza do Test Drive Unlimited (1 i 2). To zupełnie inne gry, które więcej różni niż łączy mimo reprezentowania podobnego w teorii gatunku.

Najważniejsze w Test Drive były jednak samochody (wątek motocyklowy pomijam) i może lista nie była imponująca, tak producenci zaoferowali zarówno te nieco słabsze, jak i najmocniejsze maszyny. Dodatkowo oferta wzbogacona była o kilka niecodziennych modeli, co pozwoliło na zupełnie nowe doświadczenia nieporównywalne z innymi tytułami. Sama gra odniosła spory sukces i to na tyle duży, że nadal powstają do niej darmowe modyfikacje, które utrzymują ją przy życiu. Tak, niemal 20 lat po premierze gra nadal żyje!

Test Drive Unlimited Platinum 1.21

To właśnie dzięki najwierniejszym fanom można na współczesnych komputerach nadal w nią grać. Co jednak najważniejsze, stworzyli oni w 2017 roku niesamowitą modyfikację o nazwie Platinum. Usprawnili w niej mnóstwo elementów rozgrywki, poprawili tekstury oraz fizykę, ale przede wszystkim dodali nowe samochody. Zestaw doczekał się ponad 20 aktualizacji i obecnie oferuje imponujące 882 pojazdy! W ten sposób otrzymaliśmy możliwość pojeżdżenia naprawdę rozmaitymi autami w hawajskim klimacie.

Modyfikacja jest całkowicie darmowa i można ją pobrać forum Turboduck.net, a jej instalacja to dosłownie kilka kliknięć. Pomijam więc całkowicie podstawową ofertę parku maszyn Test Drive’a, a od razu zacznę od najciekawszych i “najnormalniejszych” samochodów z paczki.

Bawarska reprezentacja

Długo zastanawiałem się, od czego rozpocząć i padło na modele, których szukałem w grze najdłużej. Tak, dziwnie to brzmi, ale zostały one “ukryte” przez twórców paczki w salonie motocyklowym i odnalazłem je pod koniec gry. Co zaskakujące, w podstawowej wersji Test Drive Unlimited nie ma ani jednego auta marki BMW! W fanowskiej paczce dostajemy ich 21.

BMW M6 (E63)

Świetnie wyglądające coupe, które starzeje się niesamowicie godnie. Rzadko kiedy można je spotkać w grach komputerowych, przez co jest niezłą ciekawostką. Osobiście pamiętam go z NFS Undercover, ale wystąpił także w kilku innych produkcjach. Mimo to zawsze miło go widzieć, a w TDU po wyborze felg i koloru nabiera indywidualnego charakteru.

BMW 850CSi (E21)

Model, wokół którego mam wrażenie robi się z wiekiem coraz więcej szumu. Mnie osobiście kojarzy się z polskimi gangsterami lat 90. Wersji 850CSi z V12 powstało niewiele ponad 1500 sztuk.

BMW Z8 (E52)

Może nie jest to jakoś bardzo niespotykane auto w grach, ale kryje sporo ciekawych rozwiązań. Powstało ciut ponad 5700 sztuk, a w TDU jako jedno z nielicznych ma dedykowane chromowane felgi.

BMW M5 (E34)

Klasyka nad klasyką, której w grach się nie spotyka. Jeżeli chcesz poczuć się jak Giorgi Trevardze na Hawajach, to musisz mieć ten samochód w swoim garażu! Do wyboru sporo felg i kilka wersji kolorystycznych.

BMW M5 (E39) i BMW M5 (E60)

Eleganckie limuzyny idealnie wpisują się w klimat gry. Oprócz serii gier Forza i Gran Turismo praktycznie nie występują. Wersje bez emki bardzo popularne na polskich drogach, więc musiały się pojawić. Na końcu dostrzec można także współczesne M5 F10.

BMW M5 (E39) (błękitny), BMW M5 (E60) (złoty), BMW M5 (F10) (niebieski)

BMW X5 M (E70)

Dla miłośników bawarskich SUV-ów też się coś znajdzie. Model oczywiście z Forzy, ale oprócz tej serii ciężko spotkać gdzieś tego typu samochody. W tle M4 F82.

BMW X5 M (E70), BMW M4 (F82)

BMW Italdesign Nazca C2

Na koniec samochód, który pojawiał się w grach, ale 20 lat temu. Trochę dziś już zapomniany, ale na początku lat 90. osiągi oraz stylistyka robiły ogromne wrażenie. Powstały trzy sztuki, a my możemy pojeździć nim w grze 33 lata po premierze.

Brytyjskie ciekawostki

Aston Martin V8 Vantage V600 & Ford Sierra RS 500 Cosworth

Spośród różnych Vanquish-ów, Virage-ów i kilku starszych modeli chciałbym wyróżnić właśnie Vantage V600. W przeciwieństwie do pozostałych Astonów nie będziemy widywać go w wielu grach. Zwłaszcza że w tej wersji wyprodukowano ich tylko 14 egzemplarzy.

Ford Sierra nawet seryjny stał się już ciekawostką samą w sobie. Tutaj w rajdowej wersji z homologacją drogą, których to w tej konfiguracji wyprodukowano równo 500!

Aston Martin V8 Vantage V600 (granatowy) i Ford Sierra RS 500 Cosworth (szary)

Bentley Bentayga

Jeśli chodzi o Bentleya, to paczka niestety mocno zawodzi. Wyróżniam luksusowego SUV-a, bo jest znacznie nowszym i mniej spotykanym modelem i w wirtualnych rozgrywkach nie pojawi się za często.

Jaguar XK & Jaguar XJ220

Te sportowe jagi to dosyć powszechna sprawa i brakuje mi prestiżowych limuzyn w grach. Niestety także tutaj ich nie uświadczymy. Eleganckie XK, którego linia starzeje się fantastycznie, świetnie też wpasowuje się w klimat tej gry.

XJ220 to klasyka gier wyścigowych sprzed wielu lat, tutaj w wielu wersjach kolorystycznych z dodatkiem kilku ciekawych wzorów felg. Powstały tylko 284 takie Jaguary.

Jaguar XK i Jaguar XJ220 (w tle)

Ciekawostka: podwozie tego modelu testowano w dostawczaku. Szczegóły poniżej:

TVR Cerbera Speed 12 & Kia Stinger

TVR to bardzo egzotyczna marka, która ma w portfolio naprawdę dzikie samochody. Wspomnieć chcę jednak model Cerbera Speed 12 będący istnym potworem. Był zbyt niebezpieczny, aby mógł wejść do seryjnej produkcji. Tylko jeden egzemplarz otrzymał drogową homologacją, więc dlaczego by nie wypróbować tego monstrum na hawajskich autostradach?

Kia Stinger to interesujący pojazd producenta w ogóle niekojarzonego ze sportowymi autami GT, dlatego zawsze pozostanie pewną ciekawostką. Pomijam fakt, że nie powstał następca, więc historia ciekawych GT z Korei Południowej raczej dobiegła na razie końca.

TVR Cerbera Speed 12 i Kia Stinger (czerwony)

Spod znaku czarnego rumaka

Ferrari 250 GT California Scaglietti & Ferrari 250 Berlinetta Lusso

Jeśli chodzi o Ferrari, to praktycznie w każdej grze jest ich znaczna ilość (33 w tej paczce). Obowiązkowo F40, F50, kiedyś 360 Modena, Enzo potem F430, a dziś 458/488, LaFerrari itp. Pomińmy je, ponieważ wyróżnione dzisiaj modele cechuje to, czego współczesnym Ferrari brakuje – styl i elegancja. Pomijam też to, że wielu z Was mogło o tych modelach nawet nie słyszeć. Zresztą, popatrzcie tylko na ten design!

Ferrari 250 GT California Scaglietti (na pierwszym planie) i Ferrari 250 Berlinetta Lusso

Ferrari 575M Maranello

Jest jednym z ostatnich eleganckich GT od włoskiej marki. Bywało w grach popularne ponad 20 lat temu to fakt, ale obecnie są bardzo rzadko spotykane.

Ferrari 365 GTB/4 Daytona & Ferrari Testarossa

Występ w serialu “Policjanci z Miami” przyniosły niekwestionowaną sławę tym dwóm modelom. Ja wyróżniam w szczególności Daytonę, ponieważ pojawia się znacznie rzadziej w grach i nie jest tak rozpoznawalny, jak Testarossa.

Ferrari 365 GTB/4 Daytona i Ferrari Testarossa

Nuda z Wolfsburga

Volkswagen 1200 Typ 1 & Volkswagen Samba Bus Typ 2 (T1)

Jedne z najwolniejszych aut w grze, a jednocześnie jedne z najbardziej rozpoznawalnych. 1200 Typ 1 to nic innego jak klasyczne wcielenie garbusa, drugi zaś jest pasażerską wersją pierwszej generacji dostawczego Transportera (T1).

Volkswagen 1200 Typ 1 i Volkswagen Samba Bus Typ 2

Volkswagen Bora (VR6) & Volkswagen Golf IV (R32), V (GTI), VI (GTI)

VW Bora mam wrażenie pojawia się najrzadziej z nowszych Volkswagenów, co spowodowane jest zapewne brakiem odmiany GTI lub czegoś podobnego. Najmocniejsza Bora VR6 ma około 200 KM i tu kończą się emocje, niemniej jednak jest to auto żywcem wzięte z polskich dróg.

Golfy podobnie, choć dzięki kultowym GTI znacznie częściej lądują one w grach. Tutaj możemy spotkać aż cztery generacje tego produktu. Nie ma w naszym kraju takiego obszaru, gdzie w pobliżu nie ma którejś z generacji Golfa.

VW Bora (zielony), VW Golf IV (niebieski), VW Golf V (czerwony), VW Golf VI (biały)

Volkswagen Golf III (GTI)

O ile Golf dwójka niemal zniknął z ulic, tak trójkę spotyka się jeszcze stosunkowo często, więc pojawia się tutaj jako zwykłe auto mimo najmocniejszej wersji. Do wyboru jest sporo wersji kolorystycznych oraz felg w klasycznych wzorach.

Seat Ibiza Cupra & Volkswagen Touareg V8 TDI

Ibiza to kolejny nudny hatchback w grze – i bardzo dobrze! Stosunkowo młody, ponieważ to najnowsza generacja, która raczej w grach popularności nie zdobędzie ze względu na osiągi.

Touareg to jeszcze nudniejszy wóz i do tego łatwy do spotkania na ulicy. Jak każdy SUV w tej grze – przeczy zupełnie koncepcji gry wyścigowej, dlatego żadna generacja nie zdobędzie szerszego uznania w rozgrywkach wirtualnych. Za nim stoi najciekawszy VW w grze – Volkswagen W12 (Nardo) z 1997 roku.

Seat Ibiza Cupra (na pierwszym planie) i VW Touareg, a za nim VW W12

Japońskie (nie)oczywistości

Honda CR-Z & Honda Prelude & Honda Integra

Hybrydowe coupe CR-Z raczej niezbyt nadaje się do wyścigowych gier, ale właśnie dlatego pojawia się na liście. Ten model nie odniósł większego sukcesu w Europie, co czyni go dosyć rzadkim samym w sobie.

Prelude w tle mimo swojej popularności i swego rodzaju kultowości stosunkowo rzadko widywana jest w grach. Najbardziej zapamiętałem ją z serii Gran Turismo.

Integra z kolei traktowana jest przeze mnie jako gość na zdjęciu. Tak często w tylu grach się pojawiała, że nie warto o niej wspominać. Miała też swoją rolę we franczyzie “Szybcy i Wściekli”.

Honda CR-Z (pomarańczowy), Honda Prelude (niebieski) i Honda Integra (biały)

Lexus GS 350 & Lexus LS 460L

Mam słabość do luksusowych sedanów. Dlaczego? Bo rzadko można nimi jeździć! GS jako nowszy reprezentant znacznie bardziej kojarzy się z emocjami niż bardziej dostojny LS pozycjonowany szczebel wyżej. Jest nie tylko mniejszy, ale i design znacznie bardziej odważny i agresywny, co nadaje mu charakteru.

LS to auto segmentu F, więc prowadzi się, jak przystało na duże auto i mało w tym wrażeń. Jednak wytworny charakter idealnie wpasowuje się w specyfikę gry.

Lexus GS 350 (czerwony) i Lexus LS 460L (złoty)

Mitsubishi Starion & Toyota 2000GT

Starion jest modelem, o którym wielu z Was mogło nie słyszeć. Nawet w starszych grach nie występuje, mimo że jest to wóz z lat 80., co czyni go niezłym rodzynkiem. Bo jak się spotyka po raz setny Lancera Evolution w sześciu generacjach w każdej grze, to tym mocniej docenia się takie modele jak Starion.

2000GT to po prostu styl, a w tej grze jest on znacznie bardziej ceniony niż w dynamicznych zręcznościówkach typu Forza Horizon. Design z lat 60. mimo braku osiągów jest nie do podrobienia. W tle Toyota Supra (A70) oraz Toyota Celica GT-Four RC (ST185).

Od najbliższego: Mitsubishi Starion, Toyota 2000GT, Toyota Supra (A70), Toyota Celica GT-Four RC (ST185)

Inwazja ze Stuttgartu

Porsche 911 E & Porsche 911 Carrera RS & Porsche 911 Turbo (930)

911 E to pierwsza generacja tego modelu. O ile późniejsze wcielenia są raczej znane, tak pierwsza odsłona z lat 60. praktycznie nie jest widywana. Szkoda, bo od tego zaczęła się długa historia sukcesów modelu 911.

911 Carrera RS to nadal pierwsza generacja, ale już z pewnymi modyfikacjami. Większa moc, trochę dodatków z zewnątrz, rozpoczęcie produkcji już w latach 70.

911 Turbo 930 traktowane jest jako druga generacja, choć to mocno zmodyfikowany poprzednik. Ponownie muszę stwierdzić, że to nieeksplorowany kawałek historii wśród Porsche, przynajmniej jeśli chodzi o gry.

911 E (brązowy), 911 Carrera RS (zielony), 911 Turbo (930) (srebrny)

Porsche 911 Carrera Speedster (964)

Im późniejszy model, tym częściej pojawia się w grach, a 964 jest trzecią generacją. O ile samo w sobie nie jest spektakularne i można ją spotkać w wirtualnych rozgrywkach, tak nigdy do wyboru nie macie tak niecodziennej wersji, jak Speedster. Ta odmiana nadwoziowa to naprawdę rzadkość.

Ciekawostka: Zarówno 964, jak i 993 były nagrodami w turnieju Stuttgart Open. Szczegóły poniżej:

Porsche 911 Turbo S (993) & Porsche 911 Carrera S (993)

Jedna generacja, ale dwa nieco inne charaktery. Obecnie klasyki, które w grach pojawiają się jako ciekawostki i to też raczej rzadko. Na końcu stoi Boxster S.

911 Turbo S (na pierwszym planie) i 911 Carrera S, a za nimi Boxster S

Włoska stylówka

Alfa Romeo TZ3 Stradale

Nieoczywisty samochód w samochodówkach. O ile Giulia czy 8C to standard, tak ten oparty na Viperze wóz jest swego rodzaju nowinką. Piękne nadwozie idealnie pasuje do klimatu gry, z kolei osiągi Vipera potrafią nieźle zaskoczyć.

Fiat Punto Evo Sport

Ile punciaków można spotkać w grach? Ja sam pamiętam tylko jeden egzemplarz Grande Punto z NFS Most Wanted, który dostępny był na samym początku gry. Pierwsza i druga generacja Punto wystąpiła także w Gran Turismo.

Maserati 3500 GT Touring & Lamborghini LM002

3500 GT jest wspaniale wyglądającym gran turismo z lat 50. Może nie jeździ najlepiej, ale mnie ten styl przekonuje. Poza tym widzieliście kiedyś coś tak dostojnego w jakiejś samochodówce?

Lamborghini LM002 nazwałbym włoskim Hummerem, do tego znacznie rzadszym. Potężne V12, terenowy napęd oraz gabaryty, do tego 2700 kg masy własnej i przeciętne osiągi – czyli pojazd w sam raz na krążenie po Hawajach. Powstało 301 sztuk tego potwora.

Maserati 3500 GT Touring i Lamborghini LM002 (w tle)

Bugatti Type 57SC Atlantic & Bugatti Chiron

Auto z zupełnie innej epoki, aż dziw bierze, że komuś chciało się takie auto dodawać. Najciekawszy jest jednak fakt, że wersji 57SC wyprodukowano… dwa egzemplarze!

Bugatti Chiron to wóz do znudzenia spotykany praktycznie wszędzie. 1500 KM jednak idealnie nadaje się do ukończenia najdłuższych wyścigów dookoła wyspy w Test Drive Unlimited.

Bugati Type 57SC (niebieski) i Bugatti Chiron

Lamborghini Countach 25th Anniversary & Lamborghini Countach LP5000S

To kolejne samochody, które widywaliśmy w grach dosyć często. Teraz już jednak niekoniecznie, zeszły ze sceny ustępując miejsca nowszym i szybszym maszynom, dzięki temu świetnie kontrastują z nowoczesnymi pojazdami.

Fiat Coupe

To niemała ciekawostka, nie pojawia się on bowiem w żadnych samochodówkach na PC. Oprócz Gran Turismo zawitał tylko do jednej części serii Forza. Wolny jak na standardy gier komputerowych, ale mi opcja wzięcia takiego niecodziennego auta na przejażdżkę po Hawajach bardzo się podoba.

Maserati Quattroporte IV & Maserati GranSport Coupe & Maserati Spyder Cambiocorsa

Czwarta generacja Quattroporte zwana także nubirą ma swój urok i nie ma zbyt wielu okazji, aby cieszyć się nią w grach.

GranSport Coupe oraz Spyder Cambiocorsa to reprezentanci podstawowej wersji gry. Prezentują niepowtarzalny styl i trudno uwierzyć, że te auta mają już 23 lata! I tak jak większa limuzyna, nie bywają w wirtualnych rozgrywkach zarówno teraz, jak i przed laty.

Quattroporte IV (na pierwszym planie), GranSport Coupe (po lewej), Spyder Cambiocorsa (żółty)

Alfa Romeo 155 Q4

Stary i kanciasty sedan jest tym, czego nie widuje się w grach wyścigowych, a jeśli już to w najostrzejszych wyścigowych wersjach niemających wiele wspólnego z oryginałem. Tutaj totalna klasyka, coś w stylu Volvo 850.

Luksusowe jachty na kołach

Rolls-Royce Wraith & Rolls-Royce Dawn

To idealnie pasujące do tej gry pojazdy. Co prawda prowadzą się tak, jak można się po nich spodziewać, czyli jak wielkie łajby na kołach. Ultra luksusowe, ociężałe i ogromne są fantastycznym uzupełnieniem gry, w której tego bogactwa nie brakuje. A swoją drogą, ile razy mieliście możliwość poprowadzić Rollsa w jakiejś produkcji? O Hawajach nie wspominając…

Amerykański sen

Cadillac Escalade ESV

Zawsze jak widzę tego typu lodówki na kołach w grach, to robi mi się ciepło na sercu. Jest to przeciwieństwo tego, co pcha się do 90% takich gier. Cieszę się, że znajduje się miejsce dla nich pośród sportowych maszyn. Pamiętacie NFS Underground 2? Tam można było pojeździć pierwszą generacją!

Chevrolet Impala SS

To jedyny model marki, który chcę wyróżnić, ponieważ obsada jest naprawdę imponująca. Dlaczego akurat ten? Bo jest to tak naprawdę Caprice, ale w mocniejszej i biedniejszej wersji. A Caprice to jeden z najbardziej charakterystycznych amerykańskich sedanów lat 90. Widziany przez każdego z nas wiele razy jako m.in. radiowóz w filmach, a do tego w ogóle nieudostępniany w grach.

Ford Thunderbird 312

Kolejny wóz z lat 50. W odróżnieniu od Chargerów i Challangerów nie jest zapraszany gier. To pierwsza generacja, więc powstała też znacznie wcześniej, przed erą amerykańskich muscle carów.

Tesla Model S P85D

Marka zyskuje popularność na świecie, ale w grach komputerowych jeszcze tego trendu nie widać. Tesla w Stanach Zjednoczonych jest w czołówce sprzedaży elektrycznych samochodów, więc m.in. z tego powodu warto wspomnieć o nim.

Ford Mustang SVT Cobra

Mustangów jest wszędzie zawsze pełno. Każda generacja występuje w co najmniej kilku wersjach i w tej grze jest podobnie. Jednak czwarte wcielenie pojawia się rzadko, a do tego w wersji SVT Cobra praktycznie w ogóle. Miła odmiana wśród niemal identycznych Mustangów.

Mercedesowy zawrót głowy

Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 (W109)

Zanim powstała S-klasa, tym były luksusowe Mercedesy z segmentu F. Wcale nie taki wolny jak mogłoby się wydawać. Pod maską V8 o pojemności 6.3 litra, a setka osiągana zostaje w 6,5 sekundy. A tak swoją drogą, widzieliście kiedyś coś podobnego do jazdy w grze?

Mercedes-Benz 190E (W201)

Ten model znają wszyscy. Zwykła, klasyczna stodziewięćdziesiątka, po prostu. Najmniejszy wówczas Mercedes, a dzisiaj totalna nuda.

Mercedes-Benz E 63 AMG (W212) & Mercedes C 63 AMG (W204)

E-klasa z 2009 roku jest typowym sedanem niemieckiego producenta. Bardzo popularny w Polsce, często w roli taksówki. W grach jednak niechętnie jest lokowany, zwłaszcza przedliftowa wersja.

C-klasa z kolei chyba dorównuje popularnością większemu bratu i nietrudno o ich spotkanie w bazowych wersjach. Uważam jednak, że każdy “zwykły” sedan w grach jest na wagę złota.

C 63 AMG (srebrny) i E 63 AMG (czerwony)

Mercedes-Benz CL 65 AMG (W216) & Mercedes-Benz S 65 AMG (W221)

CL to nic innego jak dwudrzwiowa wersja stojącej za nim eski. Bardzo rzadko spotykany w grach, ale w Test Drive jest fantastycznym pożeraczem kilometrów. Warto wspomnieć, że oba pojazdy wyposażone są w potężny motor V12.

S-klasa jest topową limuzyną, którą można równie dostojnie podróżować po Hawajach. Nie za bardzo pasuje do wyścigowych gier, ale tutaj – tak samo jak CL – odnajduje się rewelacyjnie. W tle pozostałe modele Mercedesa m.in CLK GTR i SLR McLaren.

CL 65 AMG (zielony), S 65 AMG (czarny), CLK GTR (srebrny po prawej, SLR McLaren (granatowy)

Mercedes-Benz CLS 63 AMG (W218) & Mercedes-Benz CLK 55 AMG (W209)

CLS każdej generacji jest niechętnie udostępniany graczom. Są bardziej pożądane merce to fakt, ale pierwsza generacja modelu była pionierem w nowym segmencie sedanów-coupe. Nieco smuci mnie fakt, że pierwsza generacja dostępna była w podstawowej wersji gry, a omawiana paczka zastąpiła ją nowszym wcieleniem.

CLK jest znacznie skromniejszy od wszystkich poprzednich Mercedesów, ale darzę ten pojazd specjalnym uczuciem. W grach także nie za często bywa. Pamiętam, że mocno zaskoczył mnie swoją obecnością w NFS: Most Wanted, a następnie w NFS: Carbon. Po lewej można zobaczyć jeszcze dosyć młode wcielenie SLK 55 AMG (R172).

CLS 63 AMG (błękitny), CLK 55 AMG (bordowy), SLK 55 AMG (biały)

Mercedes-Benz SL 65 AMG (R230) & Mercedes-Benz SL 500 (R129) 

Obie generacje kojarzą mi się z teledyskami, filmami oraz serialami. Niezliczone role oraz duża popularność już ma wpływ na postrzeganie w szczególności R129. Mimo to gry pozostają stosunkowo obce tym modelom.

SL 65 AMG (na pierwszym planie) oraz SL 500 (po lewej)

Europejski mix

Peugeot 205 Turbo 16 & Volvo 242 Turbo Evolution

Peugeota w odmianie rajdowej można spotkać w grach o tej tematyce, ale poza nimi raczej rzadko. Miła odmiana.

Volvo 242 debiutowało już wiele lat temu w serii Need For Speed. Tak czy siak, nie jest to przesadnie popularny wóz, dlatego zawsze fajnie spotkać starego, kanciastego klasyka ze Szwecji.

Peugeot 205, a za nim Volvo 242

Volvo S60R & Volvo S60 T6 & Volvo 850R T5 & Volvo XC90 T8

S60R oraz S60 T6 są stosunkowo rzadkie, ale w normalnych wersjach nadal bardzo popularne na naszych drogach. Zwykły, przeciętny sedan, dlatego warto o nim wspomnieć.

850R T5 to chyba Volvo w najczystszej postaci. Surowe, kanciaste, proste, ale jakże charakterystyczne. Mimo najmocniejszej wersji to nadal zwykły, poczciwy kombiak.

XC90 T8 to absolutny hit marki, co widać na naszych ulicach. Jest to luksusowy SUV, a wszystko, co luksusowe w pewnym stopniu pasuje do tej gry. 

S60R (bordowy), S60 T6 (pomarańczowy), 850R T5 (żółty), XC90 T8 (biały)

Peugeot 308 GTi

Jeden z najnudniejszych pojazdów w grze. Zwykły hatchback z mocniejszym motorem niemal prosto z Polskich dróg. Ja sam lubię takie zwyczajne wozy.

Renault Sport Twingo Cup & Alpine GTA Le Mans

Czwarta generacja Twingo z najmocniejszym 133-konnym motorem. Mimo rasowych dodatków nadal pozostaje małym francuskim samochodzikiem, który jest dzięki temu kolejną ciekawostką.

Alpine to rarytas rzadko spotykany w samochodówkach. A szkoda, bo ciekawa linia przyciąga uwagę mimo 40 lat na karku! Powstało niecałe 6500 egzemplarzy.

Renault Twingo IV i niebieskie Alpine GTA LeMans

Spyker C8 Laviolette & Spyker Aileron

Traktuję je jako dzieła sztuki na kołach. Może nie do końca ta sztuka wszystkim się podoba, ale ekstrawagancji nie można im odmówić. To ciekawostki same w sobie, zwłaszcza że już podstawowej wersji Test Drive z 2006 roku, trzy modele Spykera były dostępne do jazdy.

C8 Laviolette i Aileron (w tle)

Ingolstadt crew

Audi Q7 V12 TDI & Ford Transit

Prawdziwe monstrum znane z drugiej części gry doczekało się nawet szerszego opisania na blogu. Więcej informacji:


Ford Transit stojący obok Q7 to najmniej spodziewany samochód w całym zestawieniu. Ktoś życzył sobie przejażdżkę dostawczakiem po Hawajach? Proszę bardzo!

Audi Q7 V12 TDI i Ford Transit (czerwony)

Psst, a wiedzieliście, że w Transicie testowano podwozie Jaguara XJ220? Szczegóły poniżej:

Audi S4 B8 & Audi S4 B6

Usportowione modele A4 wzbudzają pożądanie, jednak ja zaliczam je do kategorii “zwyklaków”. Spróbujcie przejść kilometr po dowolnym mieście w Polsce bez spotkania jakiegoś A4. Powodzenia!

Audi S4 B8 i Audi S4 B6 (niebieski)

Audi S6 C5

Szósta generacja A6 to już niemal youngtimer, ale wydaje mi się, że tylko w sedanie. Kombi nadal służą i zazwyczaj są w stanie wskazującym znaczne zmęczenie pracą.

Epilog

To była czysto subiektywna lista pojazdów i z pewnością nie wszystko Was zaciekawiło. Tak samo mogę się założyć, że każdy z Was umieściłby nieco inne auta na tej liście. Samochodów było na tyle dużo, że z wielu musiałem zrezygnować, aby tekst nie stał się pokazem slajdów.

Dajcie znać w komentarzach, do jakich modeli macie słabość w grach, albo jakich Wam najbardziej brakuje?

Co myślisz o tym artykule?
  • Świetny (1)
  • Interesujący (1)
  • Przydatny (0)
  • Nudny (0)
  • Słaby (0)
Total
0
Shares

Bądź na bieżąco!

Otrzymuj natychmiastowe powiadomienie email o nowych wpisach.

Bez spamu i reklam. Tylko najnowsza treść!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Poprzedni
Samochodowe zbiorniki paliwa — ciekawsze niż myślisz

Samochodowe zbiorniki paliwa — ciekawsze niż myślisz

Następny
Nie tylko włoskie i koreańskie “budżetowce”- czyli co produkowano w Polsce po ’89 roku

Nie tylko włoskie i koreańskie “budżetowce”- czyli co produkowano w Polsce po ’89 roku

Zobacz także:
Total
0
Share